Välkommen till Gudstjänst 5 sept kl 1100

INBJUDAN                                        Västerhaninge 18/8 2021

Kära medlemmar och vänner, Lidakyrkans församling!

Vår församling befinner sig vid en viktig brytpunkt i sin utveckling.

Sedan våren 2020 har vår verksamhet påverkats av corona-pandemins restriktioner. Pastor Hellen Tolf Dahl har avslutat sin anställning i vår församling.

Utgångspunkt för Lidakyrkans arbete är det goda samtalet. Styrelsen inbjuder därför till

SÖNDAG DEN 5 SEPTEMBER 11.00

GUDSTJÄNST OCH SAMLING, efter kaffet, med temat

ENHET ELLER ENIGHET I GUDS FÖRSAMLING.

Under gudstjänsten denna söndag kommer Larsåke W Persson att predika. Söndagens bibeltexter har rubriken Enheten i Kristus. Efter gudstjänsten kommer Larsåke att dela tankar på temat Enhet eller Enighet Guds församling. I anslutning till presentationen ges vi tillfälle till samtal, reflektioner och synpunkter runt detta tema inför vår församlings framtid.

Vi bygger vår församling tillsammans. Dina tankar, påverkan och synpunkter är viktiga. Vi ser fram emot att mötas i denna samling den 5 september. Samtalet ska sedan fortsätta på olika sätt i höst.

Fortfarande följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer i våra samlingar!

Varmt välkommen!

Med vänliga hälsningar