Nytt om samlingar i Lidakyrkan

Nytt om samlingar i Lidakyrkan med anledning av Corona 18 mars -20

Här kommer information om läget i Lidakyrkan med anledning av situationen med Corona-virus i samhället.

· Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendation. ALLA i åldern 70 år och uppåt uppmanas att stanna hemma! Har du den minsta känning av förkylning så stannar du också hemma!

· Söndag den 22 mars kl 11.00 och söndag den 29 mars kl 18.00 firas gudstjänst/andakt i Lidakyrkan. Av försiktighetsåtgärd serveras inget kyrkkaffe. Brunch lördag 21 mars – men med mycket enkel förtäring, genomförs också. Stillhet o bön behövs i en orolig situation – i kyrkan för den som kan o vill. Annars därhemma.

Inför gudstjänster i april vill vi återkomma.

· Onsdagarnas Bibelsamtal 11.00 är inställda till vidare.

· Daglediga samlingar är inställda under hela april.

· Basaren 28 mars är inställd. (se tidigare brev) Vi hoppas att ”lanthandeln” kan genomföras på lite nytt sätt.

· Även om du inte kommer till kyrkan så kom ihåg troget offrande!

Swish 123 157 9515 eller pg 14 44 35 – 5.

· Omsorg om varandra är ett av församlingens kännetecken. Du kanske kan ringa några extra samtal till någon som du annars brukar möta i kyrkan. Fundera över om du är en av dem som kan erbjuda en tjänst, t.ex handla åt den som inte går ut.

Vår pastor Hellen Tolf Dahl, 070 598 4365 finns i tjänst och du kan ringa henne vid frågor och oro. Det går också bra att ringa församlingens ordförande Ewa Arnaryd 070 381 3074.

Med en önskan om Guds välsignelse

Hellen Tolf Dahl, pastor

Ewa Arnaryd, ordförande