Brev från pastor Hellen Tolf Dahl

Ett brev från  Lidakyrkan inför 1 advent söndagen den 29 november 2020.

Vi hade hoppats på att kunna ses och fira gudstjänst den 1 advent med ljus, sång, musik, bön och predikan. Tyvärr har världen en stor utmaning fortfarande med pandemin Corona Covid 19.

Vi är församling och kyrka ändå och vi håller kontakten på andra sätt just nu. Vi hör av varandra per telefon, brev, med långa avstånd utomhus och med våra närmaste. Ni  som behöver någon att tala med kan höra av sig till oss.

Vi kommer att sätta ljus i våra kyrkfönster och vår krubba kommer också att synas som en påminnelse på vad världen väntar på i mörkret.

,

Vi vill tacka alla som bidrar med gåvor på olika sätt. Detta gör att människor kan få stöd och hjälp liksom vi har möjlighet att tillsammans klara av att hålla kyrkan i gång i hoppet om att så småningom åter fira livets gåva Jesus Kristus på plats tillsammans.

Vi har glädjen att sända er ett brev från Per- Johan och Elisabeth Rahm som skulle hålla i vår gudstjänst nu på söndag. Vi tackar dem för detta. Läs gärna bibeltexterna hemma och begrunda de fina tankarna vi får med.

Vi kommer att kontinuerligt sända ut information och brev. Allt gott till er alla.

Pastor Hellen Tolf Dahl

• Lidakyrkan Besöksadress: Mulstavägen 11, Västerhaninge